Обрыв связи через 30 секунд

anonymous

Well-Known Member
Регистрация
14 Янв 2008
Сообщения
19.170
Доброго всем дня . У меня в наличие такая связка
internet ---> Fortinet 60B ( FortiOS 4.0 ) ---> WindowsServer 2k8 ---> VMWare - WindowsServer 2k3 - 3CX PhoneSystem ---> Linksys SPA942
Имеется абсолютно легальная версия 3CX и вроде как настроено все нормально , работают и входящие и исходящие вызовы , но вот проблемма возникает при так называемом , переводе звонка , т.е. когда поступает входящий вызов и происходит попытка перевести его на другой номер , входящий звонок обрывается через 30 секунд ( что странно именно этот отрезок времени ) . Зарание спасибо всем откликнувшимся и если эта проблемма уже где то описана , буду благодарен за ссылку .
 
Такое бывает при использовании сервера с несколькими сетевушками. Оставьте одну и попробуйте.
 
30 sec is SIP standard timeout (actually it is 32 sec). It happens if INVITE transaction is not acknowledged with ACK. Usualy the reason is in NAT or wrong IP address in Contact header of 200 OK response.
 
Archie, would you please explain how to solve this issue? My external extension has STUN activated. But the call lasts 32 seconds.
Thanks!
 
This issue has many different solution. You need to describe your network setup.
 
Ok.
I have a 3CX PBX behind a LINKSYS WRV200. The router is configured in DMZ mode pointing directly to the internal IP Address of the 3CX Server (192.168.3.140).
My internet provider assigns me a dynamic IP Address. I am not using any name reolver such as DYNDNS o NO-IP as my assigned IP Address lasts at least 6 months and I am just testing 3CX in these days, so there is no problem with that (lets assume I use a static IP Address).

Internal extensions connect to 192.168.3.140. I also use an ethernet IP Phone in the internal network.
All calls between extensions in the internal network work perfectly.
The problem is in calls between extensions when at least one of them is connected to the 3CX Server from the outside (using the public IP Address). The extensions that connect from the outside are configured to use Tunnel (configured with te public IP Address and on port 5090; using the same tunnel password as set in the 3CX Server). Besides the WRV200 is working in DMZ mode, it has port forwarding enabled; forwarding port 5060 and 5090 to 192.168.3.140 UDP & TCP).

I hope I get some help about this issue.

Thanks in advance.
 
http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Routers&thread.id=85825
http: //www.voipuser.org/forum_topic_11132.html
 
Ok Igor, very interesting links.
I have already had some other issues with my WRV200 regarding VPN and VLAN.

I will try to get back my old WRT54G to see if things get better.
Thanks for the information.
 
Many routers has outdated firmware. I always flash a latest firmware from vendor's website.
 

Для администраторов

Пользователи онлайн

Статистика форума

Темы
21.356
Сообщения
107.404
Пользователи
70.512
Новый пользователь
maxcolo
Установите 3CX - Совершенно бесплатно!

Соединяйте сотрудников и клиентов Телефонная система Чат для сайта Видеоконференции

На хостинге или своих ресурсах. До 10 пользователей - бесплатно навсегда. Без банковских карт и рисков.

3CX
Аккаунт 3CX с таким e-mail уже существует. Вы будете переадресованы на Портал пользователя, где сможете ввести учетные данные или восстановить пароль.